RSS Feed Link
 
 
 
 
 

Sveže

 
 
To mesto poganja Blogger. Kaj pa tvoje? Si še v srednjem veku?
si.blogs
SlovenskiBlogi
Blogorola
 
 

Znate spati? Večna povezava.

V pravi poplavi ponudb izobraževanja na vse mogoče in nemogoče téme smo končno dočakali eno, ki bo prišla prav vsakomur – Tri dni budnosti za pravilno spanje ves preostanek življenja – Spanje, enajsta umetnost

Z ozirom na zasedenost našega današnjega gosta si moram šteti v veliko čast, da mi je vendarle uspelo z mojim prezaposlenim sogovornikom posneti ta kratek, a informativen intervju.

Vladislav Himberek, poslovnež, inovator in vodilni strokovnjak za motnje spanja, se je prijazno pozval našemu vabilu, mi pa upamo, da nam je uspelo objektivno prikazati najnovejšo novost na našem tržišču – pravilno spanje. Tako je; Vladislav Himberek se je odločil človeštvo ozdraviti škodljivih posledic nepravilnega spanja.

Lažnivci: »Od kod ta neverjetna ideja?«

Vladislav: »Hja, ta zgodba je pa zanimiva. Pred leti sem hodil s čudovito mladenko, ki je imela govorno napako – ni in ni mogla umolkniti, niti za par sekund.«

L: »?«

V: »Veste, zaposlena je bila kot sobarica v mnogih znanih hotelih na Obali in je v svoji večletni praksi doživela marsikaj. Videla je razne vrste posteljnega nereda in o vsem mi je pripovedovala. Če prav pomislim, ves čas, ko sva bila skupaj, nisva počela drugega kot to, da je ona imela skoraj nepregledno množico pripovedk o svojem delu, meni pa je v glavnem ostala le domišljija.«

L: »Domišljija?«

V: »Imam! Ko je tako pripovedovala, sem si vmes pogosto pred očmi vidno predstavljal, kako se spopada z raznolikimi odejnimi prepogibi, blazinskimi soležnostmi in drugimi kvazi-matematičnimi pojavi, s katerimi se je – glej no, pozabil sem, kako ji je bilo ime… no, ni važno… s katerimi se je gospodična srečevala vsak dan.«

L: »Pravite, da je bila sobarica. Ste lahko bolj natančni?«

V: »Težko, pa ni problema. V njenih pripovedih, pravzaprav v nalivih njenih besed sem spoznal resnico – spoznal sem, da postelje govorijo, da posteljnina pripoveduje zgodbo! Za hip se mi je povsem jasno zazdelo, da bi lahko iz položaja odej, blazin in rjuh pravi poznavalec razbral marsikaj: kako je človek spal, kdo ta človek je, kakšen človek je spal z njim, kaj sta jedla in podobne stvari.«

L: »Zanimivo…«

V: »Niti sanja se vam ne, kako! Potem sem – ah, kaj je že bila…? Skratka, prosil sem jo, če jo smem kdaj opazovati med delom. Ker ni šlo drugače, sem se zaposlil na delovno mesto njenega nenadoma izginulega šefa, ampak o tem lahko kdaj drugič. Potem sem jo opazoval, kako opravlja delo sobarice in pozorno prisluhnil vsakemu njenemu komentarju.«

L: »Verjetno niste imeli druge možnosti…«

V: »Torej jo poznate…?«

L: »Ugibam…«

V: »Vseeno imate prav! Tako sem bil vedno poleg in sem vse pofotografiral. Vse! Postelje in posteljnino, ne česa drugega. Dejansko niti nisem vedel, kdo je spal tam niti me ni zanimalo. Bolj kot kdo me je zanimalo, kakšne vrste ljudje to so. Na to sem se osredotočil.«

L: »Torej ste forenzično analizirali spalne navade neznanih ljudi, ki jih nikoli niste srečali, in to iz nereda, ki so ga pustili za seboj?«

V: »Sem! No, vedno ni bil nered, nekateri so postelje postlali za seboj – skoraj perfektno, kot je dejala tista moja – kako se že piše… Nekateri so pustili postelje celo povsem nedotaknjene! Si lahko mislite?«

L: »Morda zato, ker so prespali drugje?«

V: »Ne vsi! Nekaj primerkov je spalo kar na tleh, eden ali dva celo v kadi. Noro!«

L: »Noro so spali?«

V: »Tudi! Najbolj nor je bil – po tem, kar sem razbral iz njegove posteljnine – gost v znanem hotelu, ki je spal kar viseč z lestenca.«

L: »Ne! Res? Z lestenca?«

V: »Dokazi ne lažejo! Ne gledate diskoverija?«

L: »In kakšen je bil zaključek te vaše dolgoletne raziskave?«

V: »Hja, bil sem bolj presenečen, kot sem pričakoval. Ugotovil sem – in trije svetovno znani strokovnjaki so to tudi potrdili – da ljudje preprosto ne znajo spati! No, ne vsi. Vsaj polovica ljudi zna spati, a mnogi vseeno ne znajo! Niso se naučili!«

L: »Naučili? Se je spati potrebno učiti?«

V: »A, seveda! Vsak lahko od utrujenosti zaspi, vsak lahko tudi pade v nezavest – ta del je povsem biološko pogojen. Saj veste simpaticus in parasimpaticus…?«

L: »Hmm… ja, seveda vem. Simpleks in multipleks…«

V: »Glejte, tu imam vizitko, pokličite me, da vas naročim na en tak tečaj. Vam bom dal popust; dvanajst procentov, pa bova rekla, da jih je bilo petnajst. Gre za to, da spati moramo vsi in zaspimo prej ali slej vsi, a spati – spati pa ne znamo vsi! Tega se moramo naučiti. Eni imamo za to dobre genetske predispozicije, drugi potrebujemo ustrezno vzgojo. Spet gre za eno stvar, kjer lahko slabi starši naredijo več škode kot koristi, zato je ena od naših storitev tudi izobraževanje staršev, da preprečimo, da bi morali njihovi otroci obiskovati dolgo varianto. Predpripravljeni otroci lahko potem že na skrajšanem seminarju dopolnijo svoje znanje, na naprednem pa lahko brez dodatnih inštrukcij postanejo mojstri spanja.«

L: »Jasno mi je, da ste strokovno zelo dobro podkovani. Kaj, na primer, lahko našim bralcem zaupate v tem kratkem, a informativnem in izredno kakovostnem pogovoru?«

V: »Lahko vam predstavim nekaj tipičnih težav, ki so posledica nepravilnega spanja. Gotovo poznate boleč vrat, bolečine v nogah ali rokah, kot da bi bil musklfiber, a vendar niste pretiravali s televadbo…«

L: »Oprostite, ste rekli 'televadbo'?«

V: »Ja, tako jaz imenujemo telovadbo. V nasprotju s splošno prakso lahko ta povzroči ogromno škode, ki jo je prepogosto potrebno operativno odpravljati. Jaz prisegam na pravilno spanje – nobena televadba ne more nadomestiti koristi, ki jih prinese pravilno spanje!«

L: »Razumem.«

V: »Tako se torej pojavijo vse te razne bolečine. Te pogosto spremljajo tudi duševne in čustvene težave: razdražljivost, vzkipljivost, težave s koncentracijo, govorne napake, razne težave v družbi, paranoja, občutek manjvrednosti, občutek večvrednosti, celo občutek adekvatnosti. Resnični vzrok vseh teh težav pa je nepravilno spanje.«

L: »In vse to lahko odpravimo z udeležbo vašem tečaju?«

V: »Brez izjeme! Dejansko imamo različne izobraževalne metode, tečaji so le ena od njih. Ponujamo tudi inštrukcije in izobraževanja po naročilu – npr. za družine, razna društva, podjetja in druge organizacije. Pridemo tudi na dom.«

L: »Izvrstno!«

V: »Poleg tega imamo več vrst tečajev: začetnega, kjer vas naučimo osnov, nadaljevalnega, kjer osnove dopolnimo z najsodobnejšimi metodami spanja, preverjenimi v večletni praksi in posebnega, naprednega, kjer celotno zbirko znanja dopolnimo z nekaterimi triki, ki še izboljšajo kakovost in uspeh spanja. Vse to znanje ima korenine v večletni praksi z vsega sveta.«

L: »Katero vrsto izobraževanja bi, na primer, priporočali našim bralcem?«

V: »Veste, to ni vedeževanje po pošti, vsak posameznik ima svoje specifične potrebe, ki potrebujejo pomoč genija. Naši strokovnjaki se na posebnem uvodnem pregledu poglobijo v situacijo in izdelajo najustreznejši načrt izobraževalne poti. Vrednost tega pregleda pa potem upoštevamo kot popust pri ceni za izbrano metodo, ko se stranka odloči za nadaljevanje.«

L: »Aha, razumem. Nam lahko predstavite nekaj metod?«

V: »Kot sem rekel, vsakomur ponudimo lastno pot – tri vrste tečajev vam omogočijo, da se spoznate z osnovami, vsakomur pa tudi predstavimo posebej zanj prilagojen program domačih vaj. Potem pa ljudem s posebnimi potrebami ali s posebej resnimi težavami omogočimo še spanje z inštruktorjem. Mi ne poznamo šale – spanje je resna stvar.«

L: »Spanje z inštruktorjem?«

V: »Ja, res. Inštruktor seveda ne spi z vami. Vsaj ne vedno – so primeri, ko je prisotnost inštruktorja nujno potrebna celo med rjuhami.«

L: »Kako pa to izvajate?«

V: »Za večino primerov imamo lastne kapacitete, občasno najamemo sobe v hotelih, nekaj izobraževanj smo organizirali celo v dijaških domovih, enega ali dva celo v telovadnici, posebej pa sem ponosen na serijo tečajev, ki smo jih imeli v bazenu. O tem sicer ne smem preveč povedati, ker je bilo za vojsko, policijo in društvo anonimnih numizmatikov.«

L: »V lično izdelani barvni brošuri, tiskani na papirju najvišje kakovosti, omenjate mnoge spalne tipe. Nam jih lahko nekaj opišete?«

V: »Aha, vidim, da ste preleteli naš pamflet. Vidim tudi, da ste imeli vlažne dlani. Oprostite – v bistvu vas ne poznam tako dobro – ampak, če dovolite, bi omenil, da sem skoraj popolnoma prepričan, da ravno vi pogosto spite 'žabico'.«

L: »Žabico?«

V: »To je spalni tip, ki ga spremljajo takozvani 'sledovi mokrih udov'. Gotovo dlani vso noč tiščite v jogi, da vas zjutraj vse boli, žena pa se vas izogiba, ker jo moti vaša v nebo obrnjena zadnjica. Sem zadel?«

L: »Vi ste genij!«

V: »O, hvala. Sem menda res.«

L: »Res skoraj vsako noč sanjam, da delam sklece.«

V: »Vidite, to je eden od rezultatov večletnih raziskav. Žabica je sicer med redkejšimi.«

L: »Kot vidim – aha, na strani štirinajst – žabica… Torej, kot vidim, je spalnih tipov kar precej. Kateri je najpogostejši?«

V: »Ni enega specifičnega, ki bi prevladoval, to navsezadnje ni astrologija. Najpogostejši so: 'štruca', 'Kopenhagen', 'Fellini' in seveda 'betmen'. Vsak od njih ima svoje posebnosti, vse o njih lahko izveste že na začetnem tečaju. Vseh razen betmena vas tudi na začetnem tečaju lahko ozdravimo, betmen pa žal zahteva nekaj več tehničnega znanja, ki pa ga pridobite na nadaljevalnem tečaju. Žal lahko posamezna situacija zahteva tudi dodatne specialne posege, a večino primerov brez dodatnih stroškov pokrijemo kar na tečajih.«

L: »Gospod Himberek, vidim, da že nestrpno pogledujete na uro…«

V: »Žal sem trenutno v časovni stiski…«

L: »Seveda, seveda, razumljivo. Gotovo imate ogromno dela, tako da se vam najlepše zahvaljujem za tale pogovor in vam želim še več uspeha v prihodnje!«

V: »Hvala, hvala, me je veselilo in upam, da se še kdaj srečava. Zdaj se mi res že mudi – moram spat.«

Preljubi bralci in ljubiteljice vsega lepega, srčno upam, da sem vam dovolj dobro predstavil dejavnost Vladislava Himberka in njegovih strokovnjakov in morda v vas zbudil zanimanje za tovrstno izobraževanje; sploh, če tudi sami doživljate nevšečnosti, ki so očitno posledica nepravilnega spanja.

Sam resno razmišljam, da bi se udeležil spalnega tečaja, tako da bom lahko naslednjič, ko me kdo vpraša, kako sem spal, znal povsem pravilno odgovoriti.

Kommé Nießt Kommé Nießt (biografija)


Večna povezava.   Objavljeno



 
 
 
 

Specialnetete

 
 
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS! [Valid Atom 1.0] © 1994-2008 Matija Lah & Tilen Ivič & Benjamin Lesjak Opozorilo