RSS Feed Link
 
 
 
 
 

Sveže

 
 
To mesto poganja Blogger. Kaj pa tvoje? Si še v srednjem veku?
si.blogs
SlovenskiBlogi
Blogorola
 
 

Smreka v stanovanju Večna povezava.

Kako vzgojiti smreko v stanovanju – Kako skrbeti za smreko v stanovanju – Kako zalivati smreko v stanovanju – Kako obrezovati smreko v stanovanju – Kako odstranjevati iglice s smreke v stanovanju – Kako osvetliti smreko v stanovanju – Kako zabavati smreko v stanovanju – Kaj početi s smreko v stanovanju

Zadnjič me je mala Mikica iz sosednjega vhoda prijazno pozdravila, njen bratec pa je rekel, da sem grda stara baba. Pisali ste mi, da bi radi imeli v svojem stanovanju smreko. Oprostite mi, da sem pozabila vaše ime, odgovor pa vam vseeno objavljam. Ker ne vem, kako naj vas kličem, dovolite, da vam rečem kar moja draga Lojzka.

Torej, draga Štefka, zanima vas, kako vzgojiti smreko v stanovanju, kako skrbeti za smreko v stanovanju, kako zalivati smreko v stanovanju, kako obrezovati smreko v stanovanju, kako odstranjevati iglice s smreke v stanovanju, kako osvetliti smreko v stanovanju, kako zabavati smreko v stanovanju, kaj početi s smreko v stanovanju in kaj reči možu. Nič lažjega kot to. V naslednjih vrsticah vam bom poskusila na najbolj razumljiv način odgovoriti na vsa ta vprašanja, draga moja Dragica.

Vzgojiti smreko v stanovanju ni mačji kašelj. Ne, to je vrtnarstvo. Obstajata dve poti: lahko začnemo iz storža ali iz mlade sadike. Z mladim storžem je še najmanjši problem: gremo v gozd in poberemo smrekov storž. Spoznamo ga po tem, da leži bolj ali manj pod smreko. Storž doma posušimo, zlikamo in operemo. Semena, ki popadajo iz njega, posesamo, da ni stanovanje tako umazano, in storž takoj zakopljemo v teglc. Prekrijemo ga s prstjo, ki smo jo skrbno nabrali v gozdu. Zalivamo ga do dvakrat na dan po tri četrt ure. V treh do štirih mesecih bo zagotovo zgnil. Če ves ta čas nismo pretirano uporabljali ali čistili sesalnika za prah, lahko ugotovimo, da iz njegove cevi ali druge primerne odprtine raste majhna rastlinica neopredeljene zelene barve. Presadimo jo v teglc z gnilim storžem. Smreke imajo rade kislo prst. Uporabimo vinski kis za vlaganje.

Po drugi poti, ki pa je lažja, pa gremo v gozd, poiščemo smreko, poiščemo nekoliko manjšo smreko, poiščemo še manjšo smreko, pravzaprav nas zanima samo najmanjša smreka v gozdu. V treh dneh, moja ljuba Simona, jo gotovo najdemo. Zakoličimo jo in jo previdno izpulimo. Pazimo na korenine! Če potrgamo, polomimo ali kako drugače poškodujemo korenine, se lahko kar vrnemo na iskanje, kajti korenine so zelo pomembne: določajo nam velikost teglca, kar pa ni tako zanemarljiva informacija. Sadiko previdno prinesemo domov. Paziti moramo, da je ob selitvi ne izpostavimo prehudemu stresu, sicer se lahko v treh dneh postara za teden dni. Smreke na splošno ne prenesejo majhnih avtomobilov, sploh pa nočejo v avto brez pogona na vsa štiri kolesa. Hudo jim škodi tudi ventilacija, klimatske naprave in neprestano govorjenje, še najbolj pa Radio Šmarje ob Golšah.

Draga moja Marica, prvi del naloge sva uspešno opravili. Smrečica je srečno doma. V teglc previdno nasujemo črno prst, v kateri je smrečica rasla, ko smo jo utrgali. Za vzgojo smreke v stanovanju je bistveno, da napravimo okolje smreki čim bolj domače. Vse leto moramo smreko zalivati, kot pada dež. Ne preveč, ne premalo, le toliko, kolikor je čez leto dežja. Kakor hitro vidimo, da se pripravlja k dežju, imejmo kanglico pripravljeno na akcijo. No, draga moja Majdica, saj ne boste več kot uro na dan zdoma. Seveda lahko spite ali zapustite stanovanje, vendar le v lepem vremenu. Odsvetujem vam dopustovanje zunaj stanovanja, kajti smreka se človeka navadi. Tudi sami boste opazili, da se ne bo pustila zalivati nikomur drugemu kot le vam. Kar se tiče nege, je pomembno tudi to, da pustite v sobi, kjer imate postavljeno smrečico, okna vse leto odprta. Smreka namreč obožuje ptičje petje, sonce, dež, sneg in občasni ratrak – običajno je dovolj že zvok drobljenja snega pod težkimi gosenicami.

Od časa do časa pa boste morali, ljuba Hedvika, smrečico tudi malo sprehoditi, da ne dobi preležanin. Najraje imajo hribe ali pa preprosto sprehode po mestnih ulicah, predvsem tam, kjer ni veliko prometa in kjer je veliko otrok. Smreke ljubijo majhne otroke – saj, le kdo jih ne bi imel. Televizija ima slab učinek na smreko. Kar peljite jo kdaj v kino, draga Mateja, vzemite si čas za svojo ljubezen.

Kar se tiče obrezovanja smreke, naj vam zaupam skrivnost. Smreke ni treba obrezovati, saj je katoliška rastlina. Le od časa do časa jo lahko malce počešemo. Pazite! Vedno na prečko! Spomladi pa si le natrgajte nekaj živo rumenih vršičkov in si pripravite »kačjo slino«. Dobro vam bo dela. Čudovita je za prekrvavitev, mišice, kosti, jetra, ledvice in možgane. Poživljajoče vpliva tudi na spomin. Kar mene vprašajte, draga Andreja. Iglice, ki bi eventualno padle z dreveščka, lahko hitro odstranimo. Z roko jih poberemo s tal in jih vržemo na kompost. Pazite! Nobenega sesalca! Smreke sovražijo sesalce! To sem občutila na lastni koži. Prvič, ko sem hotela posesati iglice s tal, me je smreka kar odkrito napadla. Vrgla se mi je za vrat in me hotela zadrgniti. Komaj sem se rešila. Od takrat dalje ne sesam več, teglc pa sem primerno podprla, da smrečica ne visi več proti sredini sobe.

Smreka vam bo, draga moja Marjetka, v veliko zadovoljstvo vse leto. Ni je lepše sence, kot je smrekova. Ni bolj zdravega napitka, kot je »kačja slina« iz smrekovih vršičkov. Ni lepšega od božičnih praznikov v krogu družine in zdrave sobne smreke. Nihče od vaših sosedov ne bo imel tako žive, tako vesele, tako velikanske božične jelke, kot prav vi, draga Špelca.

Ena težavica pa žal ostane: kaj poreči možu, ko bo nekega dne prišel domov iz službe in bo moral prespati pred garažo? Nič lažjega kot to. Pred hišo mu prinesite televizor, časopis in nekoliko večji termofor za pozimi. Smreke namreč hitro postanejo zelo ljubosumne in takrat so res nepredvidljive.

Še majhna primerjava za vzpodbudo: moja domača smreka, ki je sicer stara že prek petindvajset let, meri v višino že 32 metrov. Krasno, kajne?

Vdano vaša

Metka Drevoredka Metka Drevoredka (biografija)


Večna povezava.   Objavljeno



 
 
 
 

Specialnetete

 
 
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS! [Valid Atom 1.0] © 1994-2008 Matija Lah & Tilen Ivič & Benjamin Lesjak Opozorilo